BookSpecials, dat de nieuwe Groupon voor reizen met rolstoel wil worden, heeft de PwC Social Impact Lab prijs gewonnen. Jaarlijks kiest een vakjury de drie meest veelbelovende startende sociale ondernemingen in Nederland. Na een eerste selectie uit meer dan 100 startende ondernemingen kwam BookSpecials met nog vijf andere bedrijven in de finale.
BookSpecials is een platform waar reislustige rolstoelers hun ervaringen delen en aanbiedingen rechtstreeks kunnen boeken. Matthieu Kleppe, oprichter, licht toe: “Als rolstoelgebruikers met familie of vrienden op stap willen, zien ze vaak niet door het enorme uitzoekwerk heen. Dit houdt hen vaak nog steeds thuis. Daarnaast is het aanbod vaak weinig inspirerend en zijn er vrijwel geen aanbiedingen te vinden. Omdat er in Nederland alleen al 250.000 rolstoelgebruikers zijn, is het eigenlijk een behoorlijk groot commercieel gat. Daar willen we met BookSpecials op inspelen.”
Jury
Een vakjury onder leiding van Ad van Gils (lid Raad van Bestuur PwC) koos uiteindelijk de drie winnaars. Ook ervaringsdeskundige Eva Gouwens van Tony’s Chocolonely was jurylid. Juryvoorzitter Van Gils, prees de passie van Matthieu Kleppe en zijn ambitie om de reiswereld op te schudden en ‘rolstoel-inclusief’ te maken.
BookSpecials
BookSpecials wil inspireren en verleiden om met een rolstoel op stap te gaan. BookSpecials verzamelt reiservaringen van rolstoelgebruikers. Deze worden verpakt in kant-en-klare pakketjes die verkocht worden aan andere rolstoelgebruikers, hun familie en vrienden.
BookSpecials heeft de ambitie om wereldwijd marktleider te worden op de reismarkt voor rolstoelgebruikers. Hierbij wil BookSpecials aan te tonen dat rolstoelgebruikers, hun familie en vrienden een commercieel aantrekkelijke doelgroep zijn zodat HoReCa en reisorganisaties ook op deze doelgroep gaan inspelen.
BookSpecials is te vinden op: www.bookspecials.nl