Week van de Toegankelijkheid

#WvdT

Maak zoveel mogelijk locaties toegankelijk binnen zes uur. Met die opdracht gingen Casper, Feng en Mirthe op pad, gevolgd door filmmaker Mari Sanders. Benieuwd naar het resultaat? Bekijk van 2 tot en met 6 oktober elke dag een nieuwe video!

Ruim 2 miljoen mensen in Nederland hebben een handicap en/of chronische ziekte. Deze mensen hebben fysieke, digitale en sociale toegankelijkheid nodig.

En een toegankelijke samenleving is voor nog veel meer mensen belangrijk. Bijvoorbeeld als je moeite hebt met de Nederlandse taal, als je je been hebt gebroken of als je niet zo handig bent met de computer of smartphone.

Met de Week van de Toegankelijkheid laten we zien dat toegankelijkheid voor iedereen voordelen heeft. Ondernemers kunnen bijvoorbeeld meer klanten bereiken door een toegankelijk en begrijpelijk aanbod van producten en diensten. Toegankelijkheid loont!

Wat kun jij doen?

Tips

 

Ben je een ondernemer?

Dit is een lijst met tips, geen volledig toegankelijkheidsadvies. Wil je echt stappen zetten met toegankelijkheid? Laat je dan adviseren door ervaringsdeskundigen en toegankelijkheidsdeskundigen. Kijk voor meer informatie verder op onze website.

Maak Nederland toegankelijk! is mede mogelijk gemaakt door:

Logo Vaillant Fonds. Een afgeronde driehoek die naar beneden wijst, gevuld met een grijswaarde afbeelding van golvend water. Logo Gemeente Utrecht: Een schild met een rood vlak en een wit vlak. Links en rechts van het schild staat een leeuw. Daaronder de tekst Gemeente Utrecht. Links een goudgele balk. Logo Bartiméus Fonds, met de ondertitel: Voor alle mensen die slechtziend of blind zijn.

 

Week van de Toegankelijkheid – 7 t/m 12 oktober 2024