Week van de Toegankelijkheid

#WvdT

decoratief

Bij Ster ondertitelen ze sinds januari 2020 alle reclames. En daar hebben ze 3 hele goede redenen voor. Een commercial met ondertiteling is inclusiever, bereikt meer mensen en heeft een positieve invloed op je merk.

Inclusief en meer bereik

In Nederland wonen ongeveer 1,5 miljoen mensen die doof of slechthorend zijn. Voor deze groep mensen is een reclame zonder ondertiteling niet te volgen.

Maar niet alleen mensen die doof of slechtziend zijn, zetten ondertiteling aan. Mensen die vanwege omgevingsgeluiden het televisiegeluid niet goed kunnen horen of mensen die anderen niet willen storen, zetten ook ondertiteling aan.

En een televisie in een openbare ruimtes zoals de sportschool, een wachtruimte of een bar, staat ook vaak aan zonder geluid maar wel mét ondertiteling.

Positieve invloed op je merk

Uit onderzoek blijkt dat reclames met ondertiteling beter gewaardeerd worden en meer aandacht krijgen. En mensen vinden een merk dat ondertiteling gebruikt meer maatschappelijk verantwoord dan een merk dat dat niet doet.

Bron: Ster.nl – 3 redenen waarom een ondertitelde commercial een goed idee is

Meer informatie

 

 

Delen:

Week van de Toegankelijkheid – 7 t/m 12 oktober 2024